Sfatul Cele mai bune surse de antioxidanti

Foto - Cele mai bune surse de antioxidanti
Cele mai bune surse de antioxidanti
Cele mai bune surse de antioxidanti
Toate fructele si legumele contin antioxidanti, dar pentru a vedea din ce alimente putem lua o cantitate mare de antioxidanti am facut o lista cu cele mai importante categorii de alimente ce contin cantitati mari de antioxidanti.

Boabe de leguminoase
Fasole, linte, fasole rosie, mazare. Pe langa cantitati mari de antioxidanti acestea contin si proteine in cantitati mari si alti nutrienti cum ar fi vitaminele si mineralele. Consumati aceste legume des sub forma de supe, salate sau mancaruri.

Fructe de padure
Fructele de padure sunt foarte bogate in antioxidanti, dar contin si cantitati foarte mari de vitamine si minerale. Pentru a ramane sanatosi consumati in fiecare zi 50-100 g de fructe de padure. Le puteti include in salate, inghetata, sucuri naturale, iar la micul dejun le puteti consuma cu cereale.

Legume crucifere
Aceste legume contin antioxidanti, vitamine si minerale, dar si o cantitate importanta de fibre ce pot preveni cancerul de colon.
Cele mai cunoscute legume crucifere sunt: brocoli, varza de Bruxelles, nap, varza etc.

Condimentele
Condimentele sunt probabil alimentele cele mai bogate in antioxidanti, dar pentru ca nu pot fi consumate in cantitati mari nu ocupa primele pozitii. Cei mai multi antioxidanti sunt continuti de patrunjel, marar, leustean, usturoi, ceapa, scortisoara, piper, mustar si oregano. Si celelalte condimente contin cantitati importante de antioxidanti si nu trebuie evitate. Condimentele ocupa pozitii fruntase si in ceea ce priveste continutul de alti nutrienti. Va sugerez ca intai sa incercati sa folositi condimentele locale cat mai mult si unde este necesar sa folositi si condimente din alte zone ale globului.

Ceaiul, vinul rosu si ciocolata
Ceaiul este bogat in antioxidanti si nu conteaza daca veti consuma negru sau verde pentru ca sunt facute din aceeasi planta. Incercati sa consumati ceai in timpul meselor si nu alte bauturi (exceptand apa).
Despre vinul rosu nici nu cred ca mai trebuie sa discutam pentru ca se cunosc deja efectele benefice ale consumului moderat si efectul polifenolilor asupra organismului. Cel mai important antioxidant gasit in vinul rosu este resveratrolul. Nu trebuie sa exagerati cu consumul de vin rosu; o jumatate de pahar in timpul mesei este suficient.
Ciocolata fara zahar si cu un continut mare de cacao este o alta sursa importanta de antioxidanti. Nu exagerati (20 g/ zi)!

Mai exista si alte alimente ce au un continut bogat de antioxidanti: catina, alunele, nucile, migdalele, uleiul de masline etc.

Trebuie sa tineti cont ca aceste alimente nu contin doar antioxidanti ci si alte substante nutritive foarte importante pentru organismul dumneavoastra. Incercati sa aveti o alimentatie echilibrata si sa consumati cat mai multe fructe si legume, dar totusi sa nu evitati produsele de origine animala (lapte, miere, oua, carne slaba de pasare). Alimentele de origine animala au avantajul de a contine anumiti nutrienti pe care nu ii puteti gasi in plante (vitamina K2 si B12). Nu trebuie sa exagerati nici cu produsele animale pentru ca acestea contin si multe alte substante daunatoare.

Mai multe informatii

Pentru a putea comenta la articolul "Cele mai bune surse de antioxidanti" trebuie sa fii membru.

Intra in cont sau inregistreaza-te pentru a putea comenta aceasta reteta.


Nu exista comentarii pentru articolul "Cele mai bune surse de antioxidanti". Adauga-l tu pe primul...