Dieta Dieta vegana

Foto - Dieta vegana
Dieta vegana
Dieta vegana este atat o dieta cat si un stil de viata mult mai strict decat cel vegetarian, deoarece este interzis consumul tuturor produselor din surse animale. Dieta vegana este dificil de urmat si ar putea avea anumite riscuri pentru sanatate, daca nu mancati cu atentie.

Ce este o dieta vegana?
Veganismul este o forma extrema de vegetarism. Acest lucru implica eliminarea alimentelor care provin din carne de animale (carne, peste si fructe de mare), dar si orice produs din surse animale precum produsele lactate, oua, unt si miere.
In functie de cat de strict urmati dieta, este posibil sa aveti nevoie de atentie sporita la aditivii frecventi intalniti in produsele preambalate cu un numar semnificativ de derivate din surse animale. De exemplu, Carmine sau E120, un colorant alimentar rosu gasit in anumite bauturi alcoolice, gemuri de fructe si placinte este extras dintr-o insecta femela numita Dactylopius Coccus – este fiarta vie si apoi zdrobita pana se transforma in praf.

De ce sa devenim vegani?
Veganii pot alege sa manance o dieta stricta non-animala din mai multe motive: pentru a obtine o dieta naturala, ajuta la protejarea mediului, respecta drepturile animalelor, promoveaza consumul durabil sau respecta principiile religioase.

Ce manaca veganii?
Veganii mancanca fructe si legume, leguminoase (mazare, fasole etc.), soia, cereale (orez, mei, porumb, grau, etc.), nuci, seminte si orice altceva ce nu provine din surse animale.
La vegani este nevoie de o imaginatie bogata pentru a obtine un regim alimentar echilibrat si totodata variat. Cu toate acestea, exista mai multe produse vegetariene disponibile la supermarket-uri locale. Odata cu cresterea gradului de constientizare este din ce in ce mai usor sa gasiti restaurante vegane sau sa gasiti mancare vegana intr-o unitate obisnuita.

Nutritie si veganism

Deoarece dieta vegana nu includ produse de origine animala, acest lucru poate duce la deficiente in proteine, aminoacizi esentiali, vitamina B12, fier si acizi grasi Omega 3, plus lipsa produselor lactate care poate provoca deficiente de calciu si vitamina D.
Cu toate acestea, dieta vegana are continut scazut in grasimi saturate ( grasimi rele gasite in carne, branza si unt de exemplu). Din aceasta cauza, dieta vegana ajuta la prevenirea obezitatii, a colesteroluli, a diabetului zaharat, hipertensiune arteriala si boli de inima.

O dieta vegana este bogata in fibre, ofera senzatia de satietate si ajuta tranzitul intestinal.

Sfaturi pentru o dieta vegana echilibrata
Dietele vegane sunt foarte restrictive iar cei care urmeaza dieta trebuie sa fie atenti la ceea ce manaca pentru a evita orice pericol. Dietele vegane, respectate cu atentie asigura un bun echilibru de vitamine esentiale si nutrienti, sunt perfect sanatoase pentru copii, femei gravide, femeile care alapteaza si adolescenti.
Cu toate acestea, pentru a evita deficientele care pot rani corpul dumneavoastra, este esential sa consumati:

- Proteine. Proteinele din plante sunt incomplete, deci este vital sa mancati cereale si leguminoase boabe la fiecare masa pentru a obtine aminoacizii esentiali organismului.
- Vitamina B12 , vitala pentru celulele rosii din sange. Nu se gaseste in nici un produs din plante, deci este vital sa obtineti surse de vitamina B12 din alimentele precum drojdie, soia sau bauturi pe baza de orez. De asemenea puteti apela si la suplimente.
- Fier. Fierul il luam din tofu si cereale integrale. Este mai putin absorbit de organism decat fierul din surse animale, deci veganii au nevoie de multa vitamina C (ajuta la absorbtia fierului).
- Vitamina D. Veganii trebuie sa consume multe alimente care contin aceasta vitamina esentiala ( se gaseste in ciuperci, adaugata la unele cereale, iaurturi si alte alimente) sau se pot consuma suplimente pentru a evita deficientele.
- Calciu. In absenta produselor lactate, veganii trebuie sa bea bauturi vegetale ( de migdale si lapte de soia de exemplu) care contin mult calciu, sa bea apa minerala cu continut mare de calciu si sa mananca frcute si legume bogate in calciu (varza, broccoli si citrice).
- Omega 3. Uleiurile vegetale si fructele cu coaja ( nuci, alune si migdale, de exemplu) ar trebui sa compenseze lipsa pestelui gras din dieta vegana, cat timp sunt consumate in mod regulat.

Pentru a putea comenta la articolul "Dieta vegana" trebuie sa fii membru.

Intra in cont sau inregistreaza-te pentru a putea comenta aceasta reteta.


Nu exista comentarii pentru articolul "Dieta vegana". Adauga-l tu pe primul...