Dieta Dieta Montignac

Foto - Dieta Montignac
Dieta Montignac
Regula de bază a revoluționarei diete Montignac pornește de la ideea că organismul uman are nevoie de o paletă variată de alimente, prin urmare restricțiile curei de slăbire nu se referă la cantitate, ci la combinarea alimentelor.

Pentru multe dintre noi, îndemnul de a nu mânca carne și cartofi la aceeași masă nu reprezintă o noutate absolută, însă ar fi interesant să ne aducem aminte și de ce mixtul este dăunător pentru siluetă. În esență, dieta Montignac aplică un principiu simplu și anume acela de a mânca inteligent și sănătos, fără a face rabat de la diversitate: prin urmare, principiile regimului urmăresc reeducarea stilului de viață.

Pentru a avea succes trebuie să învățăm să alegem și să combinăm inteligent diverse categorii de alimente. Cei care îmbrățișează dieta Montignac nu mănâncă mai puțin, ci mănâncă diferit. Întregul concept se învârte în jurul unui singur ax: indicele glicemic. Acesta reprezintă "puterea" efectului pe care îl au carbohidrații consumați asupra nivelului de glucoză din sângele tău. Indicele glicemic poate avea valori de la 0 la 100 (punctul maxim, deoarece atât are glucoza în sine). Cu cât indicele glicemic este mai ridicat, cu atât alimentul respectiv e mai dăunător pentru tine, deoarece va elibera rapid o cantitate mare de glucoză în sânge.

Conceptul metodei Montignac

Metoda Montignac este dedicată tuturor celor care doresc să piardă în greutate într-o manieră eficace și durabilă, să diminueze apariția factorilor de risc cardio-vasculari și să prevină apariția diabetului. Dieta propusă de Michel Montignac nu este un regim în sensul tradițional al cuvântului, ci mai degrabă un stil de viață non-restrictiv și perfect echilibrat, bazat în mod special pe schimbarea obiceiurilor alimentare.

Nu este o dietă care îți va explica de ce este mai bine să mănânci mai puțin, ci una care te va învăța cum să mănânci mai bine. Regimul Montignac se bazează exclusiv pe îmbinarea ideală a celor trei grupe principale de alimente: glucidele, lipidele și proteinele.

Logica combinării acestor categorii de alimente ține cont de specificul nutrițional al fiecăreia (caracteristici fizico-chimice) și de potențialul lor de a induce reacții metabolice, astfel încât să poată fi prevenită creșterea în greutate, apariția diabetului și a factorilor de risc cardiovascular. Atât experimentele, cât și studiile științifice au arătat că, în ciuda instalării acestor simptome, ele por fi reduse într-o măsură reprezentativă prin urmarea dietei Montignac.

Reeducarea obiceiurilor alimentare

Metoda Montignac propune o modificare a obiceiurilor alimentare nocive, în funcție de scopul pe care ni-l propunem:

• acela de a slăbi în cazul în care greutatea normală corporală este depășită;
• prevenirea riscului de a lua în greutate;
• prevenirea apariției diabetului de tip II; diminuarea factorilor de risc cardiovascular;

Primul pas constă în ștergerea din memorie a tuturor mesajelor nutriționale abuzive centrate în mod greșit pe aspectul caloric al alimentului. Principiul dietei Montignac se referă la alegerea alimentelor în funcție de specificul lor nutrițional și de potențialul lor metabolic și la urmărirea indexului glicemic al fiecărui ingredient pe care îl alegem pentru masa noastră. În prima fază, când urmărim pierderea în greutate, acesta trebuie să fie mai mic sau egal cu 35.

• Glucidele vor fi selectate cu grijă maximă, din rândul acelora care au un indice glicemic mic sau foarte mic;
• Lipidele vor fi alese în funcție de natura acizilor grași pe care îi conțin. Astfel, acizii grași polinesaturați omega 3 (untura de pește) și acizii grași mono nesaturați (uleiul de măsline) vor fi privilegiați; în schimb, vor fi evitați acizii grași saturați (unt, untura);
• Proteinele vor fi alese în funcție de originea lor (vegetală sau animală), de complementaritatea lor și de neutralitatea pe care o au în timpul proceselor metabolice legate de luarea în greutate (hiperinsulinism);
Fazele dietei Montignac

Faza 1: pierderea în greutate

Rezultatele procesului de pierdere în greutate sunt variabile, în funcție mai ales de numărul kilogramelor care trebuie date jos. Chiar dacă anumite alimente pot fi consumate împreună în cadrul meniurilor a la Montignac, trebuie ca indexul glicemic al fiecăreia în parte să fie inferior sau egal lui 35.

O listă completă cu valorile glicemice ale alimentelor vei găsi în cartea "Mănânc, slăbesc și mă mențin", semnată de Michel Montignac.

Obiectivul este ca la sfârșitul fiecărei mese cota insulinică să fie cât mai scăzută posibil. Nu numai că acest fapt va suprima posibilitatea acumulării de grăsime, dar va și activa procesul de eliberare a grăsimilor de rezervă, care sunt arse prin creșterea consumului energetic.

Faza a II-a: stabilizarea și prevenirea

Alegerea glucidelor va fi făcută întotdeauna în funcție de indexul glicemic al acestora, însă în faza a II-a selecția lor nu va mai fi la fel de strictă. În anumite condiții și combinații, vei putea consuma ocazional chiar și alimentele cu index glicemic ridicat, cu condiția că obiceiurile alimentare sănătoase dobândite în prima parte să fie respectate.

În partea a II-a a dietei vei învăța să-ți acorzi timp pentru alcătuirea unor meniuri mai lejere, dar totuși sănătoase. Scopul nu este să înveți ca pe tabla înmulțirii valorile nutriționale și indicii glicemici, ci să-i oferi corpului tău combinații ușor de digerat și îngăduitoare cu silueta ta.

Fără a fi un panaceu, metoda Montignac poate fi considerată o alternativă de încredere față de alte cure de slăbire, care promit rezultate-minune în timp scurt. Este vorba de câteva direcții alimentare ce pot fi urmate cu încredere pentru o perioadă îndelungată de timp, fără a dăuna organismului. Din contra, consumul alimentelor cu un index glicemic mic te poate scuti de foarte multe probleme de sănătate.

Principalele dezavantaje:

Paradoxal, acest regim alimentar poate ajunge uneori să fie prea bogat în grăsimi, datorită "ridicării interdicțiilor" legate de calorii. Consumul scăzut de carbohidrați îți poate induce o stare de oboseală. În plus, îți va lua ceva timp până să începi să deosebești carbohidrații "buni" de cei "răi" fără o carte la îndemână.

Unii nutriționiști contestă echilibrul alimentar promovat de Montignac, susținând că dieta este de fapt una hipocalorică: ce-i drept, studiile arată că adepții ei consumă cu 25% mai puțin decât obișnuiau înainte de intrarea in prima fază. Principiile regimului nu îți induc nicidecum slăbirea prin înfometare, dar selectivitatea exagerată va duce în timp la micșorarea porțiilor. În funcție de câte kilograme ai de pierdut, tu decizi dacă e bine sau rău!

În concluzie, trebuie să recunoaștem că succesul dietei Montignac nu poate fi obținut decât cu răbdare, atenție și concentrarea pe beneficii durabile, nu pe pierderea câtorva kilograme ce se pot "întoarce" oricând. Dacă ești hotărâtă și te simți pe aceeași lungime de undă cu principiile Montignac, începe cât mai curând să-ți reorganizezi alimentele și obiceiurile!

Vedete care au apelat la dieta Montignac: Kylie Minogue, Kim Katrall, Gerard Depardieu, Elizabeth Hurley și Kelly Preston.

Sugestie de meniu pentru micul dejun, pranz si cina:

Micul dejun:
• Pâine integrală natur sau prăjită, unsă cu marmeladă sau dulceață fără zahăr sau cu brânză de vaci proaspătă cu 0% grăsime;
• Pâine integrală cu iaurt natur;
• Cereale netratate, simple, fără zahăr, musli, caramel și orice alt adaos care îi mărește indicele glicemic. Le poți consuma cu lapte degresat, cu iaurt natur sau amestecate cu brânză de vaci proaspătă, fără grăsimi;

Prânz:
• crudități sau supă;
• pește, carne de vită sau de pasăre;
• garnituri - alimente cu index glicemic sub 35;
• salată;
• brânză sau iaurt de soia;

Cina:
• Masa de seară va fi identică cu prânzul, eventual mai ușoară, în sensul reducerii consumului de grăsimi în favoarea legumelor; poate fi asemănătoare micului dejun. Astfel, grăsimile de la cină nu vor mai reprezenta un risc ridicat de stocare. Masa de seară joaca un rol important în această ecuație, deoarece activitatea organismului nu mai are loc la aceiași parametri, prin urmare tendința de stocare este mult mai mare. Cu cât aportul caloric va fi mai mic, cu atât vei dormi mai bine.

Pentru a putea comenta la articolul "Dieta Montignac" trebuie sa fii membru.

Intra in cont sau inregistreaza-te pentru a putea comenta aceasta reteta.


Nu exista comentarii pentru articolul "Dieta Montignac". Adauga-l tu pe primul...